x
Logo

Kup książkę

Pobierz e-book

wybierz kategorię

Blog

Jak osiągnąć w życiu spokój i równowagę?

Powiększ zdjęcie

Jeżeli chcesz poczuć spokój, zacznij od swojego umysłu.

Bardzo często pracując indywidualnie, głównym celem i potrzebą moich klientów jest spokój i relaks.

Właściwie to nawet nie pamiętają kiedy po raz ostatni doświadczyli głębokiego relaksu i spokoju.

Nawet wówczas gdy po miesiącach oczekiwań wybierają się na malowniczą grecką wyspę i próbują chwilę wypocząć w fantastycznych okolicznościach NIE POTRAFIĄ! Mają ciągły wewnętrzny pośpiech, gonitwę myśli, nie potrafią delektować się chwilą. Tak naprawdę nie doświadczają życia „tu i teraz”. Często są w przeszłości, która z reguły powiedziała im już wszystko co miała do powiedzenia, albo siedzą w przyszłości, która jeszcze nie nadeszła.

Spokój przychodzi jak jesteś OBECNY. Po prostu, gdziekolwiek jesteś, bądź.


Spokój i równowagę, nagrałam w oderwaniu od wszelkiej filozofii i religii, wychodząc z prostego założenia, że jeżeli chcesz poznać swój umysł, musisz po prostu usiąść i go poobserwować. Tylko tak dowiesz się co przynosi ci smutek, cierpienie, a co radość.

Pomyśl:

Kiedy ostatnio zjadłaś posiłek delektując się jego smakiem?

Kiedy ostatnio poczułaś wiatr na swojej twarzy?

Kiedy ostatnio byłaś obecna?

Kiedy ostatnio totalnie "zatopiłaś się " w zabawie ze swoim dzieckiem?

Medytacja czy relaksacji w formie bycia uważnym będzie dla Ciebie nową umiejętnością, która pozwoli Ci z większym spokojem, dystansem i akceptacją podchodzić do codziennych wydarzeń.

Po prostu bądź!

Pewnie zastanawiasz się teraz jak oddech, uważność może tak wiele zmienić w Twoim życiu. Też się nad tym zastanawiałam. Jak to jest że kilka lub kilkanaście minut dziennie może tak znacząco wpłynąć i zmienić moje życie? Postanowiłam spróbować, w myśl zasady: "Powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a może zapamiętam,zaangażuj mnie a zrozumiem".

Czynności, które powtarzasz wielokrotnie w swoim życiu mają wpływ na Twój mózg. Zmieniają go. To się nazywa neuroplastyczność. Czyli Twój mózg jest plastyczny, zmienia się tak jak ulegają zmianom połączenia między neuronami, które to właśnie transformują się podczas doświadczania. Mówiąc prosto, jeżeli najpierw zrobiono by Tobie rezonans magnetyczny a potem kazano by przez 3 miesiące uczyć się, np. gry w tenisa. To po tych 3 miesiącach w rezonansie magnetycznym widoczne byłyby zmiany w ilości istoty szarej w obszarach odpowiedzialnych za ruch.

 

Dr Sarah Lazar przeprowadziła właśnie takie badania na grupie osób z Bostonu. Zrobiono im rezonans przed nauką uważności, a po kilku tygodniach zrobiono jeszcze jedno badania. Ilość istoty szarej w mózgu uległa zmianie, w części odpowiedzialnej za pamięć i podejmowanie decyzji. W kolejnym badaniu dr Lazar pokazała, że zwiększa się obszar Hipokampu czyli struktury odpowiedzialnej za naukę i pamięć. I teraz co najciekawsze uczestnicy badania wyraźnie odczuli mniej stresu a przecież ich życie pozostało bez zmian, ta sama stresująca praca, tak samo zła gospodarka w kraju etc.

Badania:


Czy wiesz, że naukowcy odkryli, iż ludzie po 8-tygodniowym programie relaksacyjnym,korzystali z usług medycznych o 43% mniej niż w poprzednim roku- Badania Dr. James E. Stahl (Harvard)


Nie musisz zapisywać się do oficjalnego programu, a nawet spędzać dużo czasu na ćwiczeniach - od 10 do 15 minut dziennie wystarczy. Konsekwencja jest tutaj kluczem- Dr. James E. Stahl


Znajdź kilka minut każdego dnia na uważność, a obniżysz swój stres, ból, depresję oraz wiele innych dolegliwości - Dr. Anne Fabiny Harvard Women’s Health Watch

Możesz zacząć medytować ze mną. Specjalnie dla Ciebie przygotowałam 3 sesje relaksacyjne tak abyś po kilku dniach poczuła spokój i równowagę. Wewnętrzny, prawdziwy spokój dzięki pracy z ciałem i oddechem. Medytacja dostępna jest tutaj:

https://porozmawiajmy-o-tobie.shoplo.com/kategoria/guided-meditations

ostatnie wpisy z tej kategorii